На заводі імені 61 комунара вишукують варіанти виходу із затяжної кризи
На ДП «Суднобудівний завод імені 61 комунара» вважають, що головне завдання на сьогодні — завантаження потужностей підприємства за рахунок державного оборонного замовлення. Так завод отримає додаткові фінансові надходження. «Ми переконуємо керівництво ВМСУ в необхідності визначити наш завод базовим для ремонту кораблів українського флоту, — зазначає директор заводу Володимир Берко. — Проведено зустріч із командувачем ВМСУ, який готовий вирішувати це питання на рівні Міністерства оборони». Окрім традиційного напряму — будівництва та ремонту кораблів і суден, завод імені 61 комунара має хороші перспективи у процесі виконання міжнародних експортних контрактів на виробництво бронетехніки. Ми виготовляємо на своїх площах корпуси для БТР-4. Наприкінці липня здаємо перші корпуси на Миколаївський БТР-завод і в майбутньому спільно плануємо виробляти повнокомплектні бронетранспортери із встановленням ходової частини, силової установки, роздавальної коробки. Ідеться також про модернізацію БТР-3, інших бронетранспортерів, а також про виробництво повнопривідного бронеавтомобіля «Дозор-Б».
Фото з сайту Communard-ru.wikipedia.org
Ключова перспектива відродження заводу полягає у відновленні будівництва військових і цивільних суден для іноземних замовників. І хоч нині переговори з потенційними партнерами ускладнені непростим фінансово-економічним становищем підприємства, вживаються заходи, які дають змогу заводу освоїти в майбутньому цей напрям.
Підприємство сертифіковане під український регістр, готується продовження під російський. Опрацьовується документ про відновлення на заводі системи якості ISO. Відремонтовано плавучий док вантажопідйомністю близько семи тисяч тонн. Спільно з ДК «Укроборонпром» триває пошук потенційних покупців на крейсер «Проект 1164». Його реалізація надасть можливість концерну поповнити статутний капітал і розподілити кошти окремим підприємствам галузі, зокрема і заводу імені 61 комунара. Завершується також опрацювання робочої конструкторської документації в частині проведення заводом модернізації танкерів і суховантажів. У рамках оптимізації виробництва тут планують більш раціонально використовувати територію підприємства, знизивши витрати на її утримання. Виробничі потужності будуть сконцентровані на лівому березі. А правобережну територію розглядають як перспективний майданчик для розвитку спільних підприємств та інвестиційних проектів.
Та глобальною проблемою для підприємства залишається невиплата і затримка з виплатою заробітної плати. Днями голова Миколаївської облдержадміністрації Микола Круглов зустрівся із представниками трудового колективу ДП «Суднобудівний завод ім. 61-го комунара» з питань погашення заборгованості із заробітної плати та подальшої перспективи розвитку підприємства. Як повідомив він, головною причиною, яка не давала змоги вирішити питання виплати заборгованості із заробітної плати, було те, що майно державного підприємства не може виступати заставою під час отримання кредиту.