Які знижки українці вважають оптимальними, а яких побоюються
Різдвяний розпродаж — улюблена пора як для шопоголіка, так і для звичайного покупця. Адже навіщо купувати сьогодні те, що через кілька днів коштуватиме на 30%, 50%, а інколи й 70% дешевше!? Як доводять дослідження, українці полюбляють різноманітний розпродаж і охоче витрачають гроші у цей благодатний для торговців час. Проте якщо на товар встановлено аж надто велику знижку, тоді більшість споживачів обходить його стороною, вважаючи, що безплатний сир буває лише у мишоловці. Отже, великі знижки свідчать про те, що товар із таким дисконтом неякісний. Тож які знижки оптимальні, з’ясовував «Урядовий кур’єр».
В очікуванні цінопаду
Мода на знижки до нас прийшла нещодавно і свою популярність серед споживачів завойовувала довго. Люди, які за часів Союзу звикли стояти у кілометрових чергах, щоб придбати будь-яку річ, ніяк не могли збагнути, чому ж у певний час їм пропонують купувати товари із знижками. Тому більшість українців, особливо старшого віку, вважала, якщо дешевше, то обов’язково з якимось ганджем.
Проте хоч як довго вітчизняні споживачі звикали до знижок, уже можна говорити про те, що вони у нас прижилися. Нині багато хто тільки й чекає на благодатну пору під назвою розпродаж. Майже все «економічне населення» країни планує серйозні покупки саме на час сезонних розпродажів.
Нещодавно міжнародна агенція маркетингових досліджень, яка спеціалізується на вивченні поведінки споживачів, провела онлайн-опитування, згідно з яким 76% респондентів планують купити верхній одяг, теплі речі чи зимове взуття в період сезонних знижок. Тобто з середини грудня до середини січня. Так, одяг та взуття для дітей хочуть придбати 39% опитаних, персональну електроніку — 34%, меблі, предмети декору для дому — 32%, взуття іншого сезону (приміром взимку — літнє) — 30%, комп’ютери 21% і автомобілі 9%.
Щодо грошей, які українці планують витратити під час сезону розпродажів, що наближається, першість тримають електроніка та меблі. Так, на взуття сезону весна/літо 36% вітчизняних споживачів планують витратити 251—500 грн. На ці товари від 501 до 1000 грн мають витратити 33% споживачів, 1001—2000 грн залишать у магазині лише 14% опитаних, і 2% готові заплатити за взуття іншого сезону понад 5 тис. грн.
На одяг та взуття для дітей 27% батьків готові витратити від 251—500 грн, а 32% мам і тат за такі подарунки заплатять 501—1000 грн, 25% планують заплатити 1001—2000 грн. І лише 8% опитаних витратять 2001—5000 грн.
На зимове взуття зі знижкою 22% українців планують витратити 251—500 грн, 45% — 501—1000 грн, 24% — 1001—2000 грн. Лише 6% споживачів запланували заплатити за зимове взуття під час розпродажу понад 5 тис. грн.
А ось за персональну електроніку українці готові платити більше. 5% споживачів під час розпродажу планують витратити таку незначну суму, як 251—500 грн. Обновити «парк домашньої техніки» цього року в сезон розпродажу хочуть 4%, витративши 251—500 грн. Звісно, за такі невеликі гроші хіба що праску чи фен можна купити. 10% планують витратити 501—1000 грн. 26% опитаних українців мають на меті купити техніку для дому, заплативши 1001—2000 грн. Проте більшість споживачів реально оцінюють вартість електроприладів, тож і запланували бюджет 2001—5000 грн. 16% споживачів витратять на техніку понад 5 тис. грн.
251—500 грн — саме за ці гроші 11% українців хочуть придбати предмети декору для дому. 22% запланували витратити на такі речі суму 501—1000 грн. І 35% — від 1001 до 2000 грн, а 22% — більш як 5 тис. грн.
Про запас
Дослідили фахівці міжнародної агенції й те, яка знижка під час розпродажу найбільше мотивує споживачів до купівлі.
Для категорії одяг і взуття діапазон допустимих знижок — 42—58%, проте оптимальною дослідники називають дисконт 49%. Для верхнього одягу і теплих речей — 40—58%, а оптимальна — 48%. Натомість найкраща знижка для зимового взуття — 47%. Найбільшою оптимальною знижкою, згідно з дослідженням, експерти називають 55%, із таким дисконтом українці готові купувати взуття іншого сезону, наприклад взимку — літнє.
Одяг та взуття для дітей із знижкою 39—57% в період розпродажу багатьох батьків підштовхне до покупки. Хоч найкращою для цієї категорії є, згідно з опитуванням, дисконт 47%. Персональну електроніку українці готові купувати із знижкою 39—57%. В цьому разі оптимальний дисконт 47%. Для меблів та предметів декору бажаний дисконт становить 40—55%, але найкращий — 47%. Як видно із дослідження, найбажаніша знижка серед більшості груп товарів — 47%.
— Ще один цікавий момент нашого дослідження — схильність українців до купівлі не дуже потрібних речей. Звісно, такі дії не варто назвати шопоголізмом, проте певні ознаки цієї не визнаної в Україні хвороби є, — зазначає директор міжнародної агенції маркетингових досліджень Тимофій Замурій.
Тож як показало нещодавно проведене дослідження, за знижки 75%, понад половина респондентів (а саме 68%) готові купити товар, який їм зараз не потрібен, проте може знадобитись у майбутньому.
Різдвяні знижки для більшості українців — прекрасний привід зробити покупку. Так, 38% вітчизняних покупців планують у період сезонних знижок навідуватись у магазин частіше ніж раз на тиждень.
Натомість можливість поторгуватись у торговельній мережі для багатьох споживачів не є серйозним стимулом для купівлі. Так, 38% опитаних зауважили, що можливість торгуватися може як позитивно вплинути на рішення щодо шопінгу, так і навпаки. 14% українців негативно ставляться до можливості поторгуватися. Цю категорію покупців, навпаки, відлякуватиме від покупки.
ЗНИЖКИ В ЄВРОПІ
У європейських країнах найбільші розпродажі припадають на різдвяні свята, проте стартують вони у різний час.
Італія. Старт різдвяних розпродажів тут починається першого дня січня, а літні тривають усю другу половину літа.
Швеція. У цій країні сезон розпродажів називають Mellandagsrea. Стартує розпродаж 26 грудня і триває майже цілий місяць після закінчення різдвяних свят. Літні розпродажі тривають із середини липня і до кінця літа.
Франція. Різдвяний розпродаж стартує у першу середу січня і триває приблизно місяць у Парижі та 6 тижнів в інших французьких містах. Сезон літніх розпродажів розпочинається в серпні й триває до початку вересня.
Англія. У Лондоні пору розпродажів називають Sales. Стартує з 27 грудня. Улітку найвищі знижки на товари в липні.