Комунальний транспорт поповнять новим рухомим складом
Істотно оновити рухомий склад комунального транспорту планують уже в недалекому майбутньому. Про це йшлося на розширеній нараді за участю Президента Віктора Януковича під час засідання уряду. В рамках презентації Програми економічної активізації на 2013—2014 роки віце-прем'єр-міністр Олександр Вілкул зокрема наголосив на тих заходах, які стосуються розвитку інфраструктури.
Новий рухомий склад має бути обов’язково українського виробництва (ступінь локалізації не менш як 80%), зазначив віце-прем'єр. В оновленні електротранспорту буде задіяно енергоощадні технології з економією до 40% електроенергії та враховано всі умови для перевезення громадян з особливими потребами. Що ж до придбання автобусів, то йдеться про машини середньої та передусім великої пасажиромісткості, які могли б витіснити з ринку перевезень переобладнані маршрутки.
— Згідно із Програмою активізації економіки для підтримки українського автомобільного виробництва, — заявив Олександр Вілкул, — планується застосувати механізм пільгового кредитування — компенсацію державою відсотків за кредитами.
Отож парк громадського транспорту має поповнитися 376 трамваями і тролейбусами та 4200 автобусами вітчизняного виробництва. Вартість нового електротранспорту становитиме 513 мільйонів гривень. На оновлення автопарку планують витратити 5,6 мільярда гривень. За словами міністра інфраструктури Володимира Козака, профільне відомство вже напрацювало механізм придбання автобусів за фінансовим лізингом.
Автопарк має бути обов’язково українського виробництва. Фото Oлександра ЛЕПЕТУХИ
На наш запит до Мінінфраструктури щодо того, на яких підприємствах буде розміщено замовлення і як воно фінансуватиметься, надійшла відповідь за підписом першого заступника міністра Костянтина Єфименка. Там сказано, що «згідно з пунктом 40 Державної програми активізації розвитку економіки на 2013—2014 роки в частині придбання рухомого складу із застосуванням механізму пільгового кредитування беруть участь всі зацікавлені вітчизняні виробники (корпорації «Укравто», «Еталон», «Богдан», ТОВ «ЛАЗ»). Фінансування заходів з оновлення парку рухомого складу здійснюватиметься за рахунок кредитних коштів у відповідності до фінансових показників програми. На сьогоднішній день Мінінфраструктури веде переговори з ПАТ «Державний експортно-імпортний банк України» та Українським об’єднанням лізингодавців».
Оскільки придбати рухомий склад планують через пільгове кредитування, то механізм повернення кредитів, зокрема за придбання тролейбусів і трамваїв, забезпечуватиметься за рахунок коштів державного та місцевого бюджетів у співвідношенні 50 на 50 %, відсотки за кредитом — за рахунок державного бюджету.
Свою зацікавленість щодо оновлення рухомого складу міського електротранспорту висловили 43 міста України. З них попередньо визначили 22 міста, які претендують на першочергове задоволення потреб у рухомому складі. Це Вінниця, Слов’янськ, Житомир, Донецьк, Краснодон, Запоріжжя, Біла Церква, Дніпропетровськ, Луганськ, Алчевськ, Луцьк, Харків, Київ, Львів, Миколаїв, Одеса, Кременчук, Тернопіль, Горлівка, Сімферополь, Чернігів та Севастополь.
— Органи місцевого самоврядування міст, — наголошує перший заступник міністра інфраструктури, — проінформували про готовність закупити рухомий склад на зазначених умовах. Застосування механізму фінансового лізингу опрацьовує Мінінфраструктури за участю представників Українського об’єднання лізингодавців та підприємств — виробників рухомого складу.
Уже підраховано, що використання нових трамваїв, тролейбусів та автобусів дасть змогу зменшити обсяг споживання електроенергії на 30—40%, пального — на 3%. Водночас збільшаться надходження до бюджетів майже на 4,2 мільярда гривень. Економічний ефект становитиме 1,8 мільярда гривень.
ПРЯМА МОВА
Євген ВОДОЛАЗОВ, директор департаменту транспортної інфраструктури Київської міської державної адміністрації:
— Для поліпшення транспортного обслуговування пасажирів наземним транспортом у Києві протягом 2013 року вже введено в експлуатацію 33 тролейбуси великої й надвеликої місткості. Тривають поставки тролейбусів згідно з чинними контрактами, укладеними з ПАТ «АК «Богдан Моторс». Їхнє фінансування здійснюється за рахунок кредитних коштів Європейського банку реконструкції та розвитку. Згідно з ним, до кінця цього року планується отримати ще 81 тролейбус надвеликої місткості.