Прем'єр-міністр України Микола Азаров тримає на особистому контролі проект із модернізації вітчизняної газотранспортної системи. Про це він заявив у понеділок, 28 січня 2013 р., під час зустрічі з делегацією німецького концерну Ferrostaal.
«Ми вдячні вам за підтримку нашої позиції щодо модернізації газотранспортної системи. Це для нас особливо важливо зараз, за умов, коли діє кабальна газова угода з РФ», — сказав Микола Азаров.
Прем'єр-міністр підкреслив, що модернізація ГТС, яку Україна розпочала спільно з Deutsche Bank і Ferrostaal — це перспективний проект, реалізацію якого уряд всіляко підтримуватиме.
«Модернізація нашої газотранспортної системи — надзвичайно актуальна. І в цьому плані важливою є реалізація пілотного проекту із модернізації обладнання на компресорній станції Бар магістрального газопроводу «Союз» і участь у цьому проекті Deutsche Bank», — наголосив Микола Азаров.
Глава уряду нагадав, що вітчизняна ГТС є найнадійнішим та найдешевшим маршрутом транспортування вуглеводнів до Європи. Україна також має підземні сховища газу, які дають змогу в період пікових зимових навантажень збільшити об'єми поставок і забезпечити стабільність надходження енергоносіїв до Європи, додав він.
Микола Азаров також зазначив, що Україна зацікавлена в поставках природного газу з Європи, який зараз значно дешевший за російський. За його словами, Україна може отримувати газ із Європи на значно кращих умовах, ніж з Росії: в європейських контрактах взагалі немає вимоги «бери або плати» і немає штрафних санкцій за недобір газу. При цьому Прем'єр-міністр нагадав, що Україна вже має позитивний досвід із закупівлі блакитного палива із країн ЄС.
Нагадаємо, 11 грудня 2012 року ДК «Укртрансгаз» і Deutsche Bank підписали угоду щодо відкриття кредитної лінії в розмірі 53,5 млн. євро на модернізацію компресорної станції Бар газопроводу «Союз».
За кошти кредиту буде подовжено термін експлуатації станції Бар ще на 15 років, що дасть змогу знизити на 28% об'єми використання природного газу та підвищити коефіцієнт корисної дії газових компресорів.
Кредитні кошти погашатимуться за рахунок скорочення витрат ДК «Укртрансгаз» на паливний газ. Період кредитування становитиме 10 років 9 місяців з моменту перерахування коштів. Німецька сторона планує профінансувати 85% вартості проекту, а ДК «Укртрансгаз» — 15%.