МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ
ЛИСТ
Міністерству закордонних справ України Михайлівська площа, 1, м. Київ, 01018 Державній казначейській службі України вул. Бастіонна, 6, м. Київ, 01601
Висновок уповноваженого органу за результатами здійснення моніторингу державних закупівель
Міністерством економічного розвитку і торгівлі України (далі — Мінекономрозвитку), відповідно до пунктів 3, 3-1, 4, 5 частини другої статті 8 Закону України "Про здійснення державних закупівель"( 2289-17 ) (далі — Закон) та Порядку здійснення моніторингу державних закупівель( z1377-11 ), затвердженого наказом Мінекономрозвитку від 19.10.2011 № 155, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.12.2011 за № 1377/20115 (далі — Порядок), проведено моніторинг закупівлі за державні кошти робіт із реконструкції приміщень в адміністративній будівлі Міністерства закордонних справ України на Михайлівській площі, 1 в м. Києві (оздоблювальні та слабкоструменеві роботи) (оголошення № 301294 в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 08.10.2012 № 117/4 (719/4), проведеної Міністерством закордонних справ України (далі — Замовник) за процедурою "закупівлі в одного учасника" у товариства з обмеженою відповідальністю "Київська будівельна компанія".
I. Дата початку здійснення моніторингу: 23.10.2012.
II. Вид моніторингу: за ініціативою Мінекономрозвитку (лист-повідомлення від 23.10.2012 № 3303-04/39868-06).
III. Питання, за якими здійснювався моніторинг: наявність підстав для застосування визначеної Замовником процедури закупівлі відповідно до абзацу третього пункту 1.5 Порядку( z1377-11 ).
IV. Результати здійснення моніторингу:
На підставі наданих Замовником копій матеріалів для здійснення моніторингу встановлено наступне.
Рішення про застосування процедури закупівлі в одного учасника робіт із реконструкції приміщень в адміністративній будівлі Міністерства закордонних справ України на Михайлівській площі, 1 в м. Києві (оздоблювальні та слабкоструменеві роботи) оформлено протоколом засідання комітету з конкурсних торгів Замовника від 08.10.2012 № 38.
У пункті 5 обґрунтування застосування процедури закупівлі в одного учасника (далі — обґрунтування) вказано, що умовою застосування процедури закупівлі в одного учасника є пункти 3 та 5 частини другої статті 39 Закону( 2289-17 ), а саме: нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв'язку з виникненням особливих економічних чи соціальних обставин, які унеможливлюють дотримання замовниками строків для проведення процедур конкурсних торгів, зокрема пов'язаних з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, а також наданням у встановленому порядку Україною гуманітарної допомоги іншим державам, та потреба здійснити додаткову закупівлю у того самого постачальника з метою уніфікації, стандартизації або забезпечення сумісності з наявними товарами, технологіями, роботами або послугами, якщо заміна попереднього постачальника (виконавця робіт, надавача послуг) може призвести до несумісності або виникнення проблем технічного характеру, пов'язаних з експлуатацією та обслуговуванням.
У листі Українського державного науково-дослідного та проектного інституту "УкрНДІпроектреставрація" від 02.10.2012 № 557-А зазначено, що ТОВ "КБК" виконано монтаж внутрішніх блоків систем канального кондиціювання, закладено фреонові троси, системи дренажу та інше. Враховуючи технологічні особливості застосованих систем, беззаперечно можна стверджувати, що закінчення монтажних робіт стосовно зовнішніх блоків і особливо пусконалагоджувальні роботи цих систем повинні виконуватися одним підрядником. Це гарантує зняття проблем між Виконавцем і Замовником щодо гарантій якості виконаних робіт та здачі об'єкта в експлуатацію.
Виконані також скриті закладки кабелів та кабельних трас для встановлення електротехнічного обладнання, в тому числі слабкоструменевих систем (технологічного відео, переклад тощо). Продовження цих робіт із залученням нового Виконавця також недоцільно, оскільки це збільшить терміни виконання робіт, значно ускладнить надання гарантій на виконані роботи.
Аналіз наданих документів дає підстави також зробити висновок про те, що в даному випадку йдеться не про новий комплекс робіт на II-му етапі, а про фактичне продовження робіт I-го етапу.
Ураховуючи зазначене, Український державний науково-дослідний та проектний інститут "УкрНДІпроектреставрація" підтверджує, що для продовження робіт I-го етапу (код ДБН Д.1.1-1-2000 ( v0174241-00 ) — Реконструкція приміщень в адміністративній будівлі Міністерства закордонних справ України на Михайлівській площі, 1 у м. Києві (оздоблювальні та слабкоструменеві роботи) існують умови застосування процедури закупівлі в одного учасника (ТОВ "Київська будівельна компанія") відповідно до частини другої статті 39 Закону( 2289-17 ).
Ураховуючи викладене, у пункті 6 обґрунтування Замовника і листом Українського державного науково-дослідного та проектного інституту "УкрНДІпроектреставрація" підтверджено нагальну потребу у здійсненні закупівлі у зв'язку з виникненням особливих економічних чи соціальних обставин, які унеможливлюють дотримання замовниками строків для проведення процедур конкурсних торгів, зокрема пов'язаних з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, а також наданням у встановленому порядку Україною гуманітарної допомоги іншим державам, та потребу здійснити додаткову закупівлю у того самого постачальника з метою уніфікації, стандартизації або забезпечення сумісності з наявними товарами, технологіями, роботами або послугами, якщо заміна попереднього постачальника (виконавця робіт, надавача послуг) може призвести до несумісності або виникнення проблем технічного характеру, пов'язаних з експлуатацією та обслуговуванням при виконанні робіт із реконструкції приміщень в адміністративній будівлі Міністерства закордонних справ України на Михайлівській площі, 1 в м. Києві (оздоблювальні та слабкоструменеві роботи).
Водночас слід зазначити, що відповідно до частини першої статті 39 Закону( 2289-17 ) обґрунтування процедури закупівлі в одного учасника повинно містити, зокрема, посилання на експертні, нормативні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування процедури закупівлі.
При цьому в обґрунтуванні Замовника посилання на лист Українського державного науково-дослідного та проектного інституту "УкрНДІпроектреставрація" відсутнє.
V. Висновок за результатами здійснення моніторингу:
За результатами опрацьованих копій матеріалів, наданих Замовником, Мінекономрозвитку вважає, що процедуру закупівлі в одного учасника застосовано Замовником за наявності умов, передбачених пунктами 3 та 5 частини другої статті 39 Закону( 2289-17 ).
VI. Рекомендації за результатами здійснення моніторингу:
За результатами проведеного моніторингу Мінекономрозвитку рекомендує звернути увагу на оформлення документів у сфері державних закупівель у відповідності до наказу Мінекономрозвитку від 26.07.2010 № 922( z0624-10 ) "Про затвердження форм документів у сфері державних закупівель".
Директор департаменту державних закупівель та державного замовлення Міністерства економічного розвитку і торгівлі України
Б. М. Горбанський
{Текст взято з сайту Мінекономрозвитку України http://www.me.gov.ua}