ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЛИСТ
Начальникам митних органів
Про результати проведеного у IV кварталі експрес-опитування
З метою виконання розпоряджень Голови Служби від 05.09.2007 № 49/1-р та від 22.02.2008 № 26/1-р, а також з метою проведення оцінки ефективності роботи митних органів, виявлення та попередження можливих зловживань з боку їх працівників і вивчення громадської думки про стан дотримання законності в митній службі, в митних органах у IV кварталі 2012 року проведено анонімне експрес-опитування громадян, суб'єктів ЗЕД (перевізників), що перетинають митний кордон України, митних брокерів і декларантів.
I. Щодо опитування громадян
В опитуванні взяли участь 1355 громадян.
На запитання "Чи траплялись з Вами під час проходження митних процедур випадки нетактовного (грубого) ставлення до Вас з боку працівників митних органів України?": "так" відповіли 3 особи, по одній на Львівській, Дніпропетровській та Житомирській митницях.
На запитання "Чи доводилося Вам чи Вашим рідним (знайомим) протягом останнього кварталу давати "винагороду" працівникові митних органів?": з усіх опитаних громадян тільки 2 відповіли "так" (за результатами опитування в Південній та Дніпропетровській митницях), решта — відповіли "ні".
На запитання "Чи доводилося Вам звертатися на "телефон довіри" митниці чи Державної митної служби України?": 3 респондента надали позитивну відповідь (за результатами опитування в Південній та Житомирській митницях), решта респондентів митних органів не користувались зазначеною послугою.
II. Щодо опитування суб'єктів ЗЕД (перевізників)
За результатами опитування 932 суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності (перевізників) встановлено, що на проходження митних процедур, у цілому до 1 години витрачають 468 респондентів, що становить 50,2 % від загальної кількості опитаних. До 2-х годин витрачає 391 опитаний, що у відносному значенні складає 42 %.
4 суб'єкти (0,42 %) наголосили на тому, що проходять митний контроль та митне оформлення більше доби.
При цьому 2 суб'єкти зовнішньоекономічної діяльності (перевізники) зазначили в анкетах, що на окремих митницях, а саме на Львівській та Ягодинській митницях, мають місце випадки безпідставного затягування працівниками митних органів здійснення митних процедур під час митного оформлення товарів.
На запитання "Чи доводилося Вам давати "винагороду" посадовим особам митного органу?", "Чи доводилося Вам давати винагороду митним брокерам та декларантам з метою прискорення здійснення митних процедур працівниками митних органів?" всі респонденти відповідали "ні".
Разом з тим, 693 (74,4 %) опитаних суб'єктів ЗЕД оцінили професіоналізм працівників митної служби на "високому рівні", "на середньому рівні" — 26,3 % і лише 0,3 % — "на низькому рівні".
III. Щодо опитування митних брокерів, декларантів
У звітному періоді проведено анкетування 752 митних брокерів та декларантів, 480 з яких постійно проходять митний контроль та митне оформлення в митних органах.
На питання: "Чи доводилося Вам давати "винагороду" працівникові митних органів за прискорення митного контролю та митного оформлення товарів?" позитивну відповідь надав один респондент Південної митниці, зазначивши, що даний випадок стався в Київській регіональній митниці.
З опитаних митних брокерів та декларантів 23 вказали, що стикалися з випадками безпідставного затягування оформлення товарів з метою отримання "винагороди" працівниками контролюючих служб (більшість таких випадків стосувалось працівників СМАПу та санітарно-епідеміологічної служби).
З усіх опитаних митних брокерів та декларантів 563 оцінили професіоналізм працівників митної служби на "високому рівні", 187 — "на середньому рівні", і лише 2 — "на низькому рівні".
Окрім того, під час опитування окремими громадянами, перевізниками, митними брокерами й декларантами запропоновано:
- зменшити кількість дозвільних документів;
- з метою прискорення процесу митного оформлення збільшити штатну чисельність співробітників оперативних підрозділів митного оформлення та розмістити на митних постах представників СЕС, контролю рослин та екології;
- покращити рівень технічного оснащення митників;
- спростити митні процедури;
- вдосконалити процедури електронного декларування;
- покращити зв'язок при електронному декларуванні;
- оновити технічні засоби для прискорення електронного декларування;
- забезпечити пристроями безперебійного живлення на випадок знеструмлення.
Зазначена інформація направляється для врахування в роботі.
Начальник Управління внутрішньої безпеки
О. М. Кучук
WEB MD Office "НПО Поверхность", www.master-d.com.ua