У Чорному морі триває рятувально-пошукова операція, ускладнена сильним штормом
Троє українських моряків, врятованих із затонулого 4 грудня біля узбережжя Туреччини судна «Волго-Балт 199», почуваються добре, вони вже мали змогу поспілкуватися зі своїми родичами і за кілька днів повернуться додому, повідомили вчора в МЗС України.
А з Генерального консульства України у Стамбулі, яке тримає цю ситуацію на постійному контролі, надійшла інформація, що 4 грудня українські дипломати відвідали врятованих у лікарні. У медичному закладі нашим співвітчизникам та громадянинові Російської Федерації було надано професійну медичну допомогу, після чого їх виписали з лікарні й поселили в одному зі стамбульських готелів. Встановлено й особу загиблого українського моряка. Нині Генконсульство контактує з його рідними на предмет залагодження жалобних формальностей.
За попередніми даними, завантажене вугіллям судно «Волго-Балт 199» вийшло 30 листопада з порту Маріуполь, воно перевозило вантаж у порт Анталія. 4 грудня 2012 р. поблизу узбережжя Туреччини потрапило в сильний шторм, розкололося навпіл та фактично миттєво затонуло.
Екіпаж не мав часу скористатися рятувальним оснащенням. Врятовані члени екіпажу вистрибнули за борт, упродовж 2—3 годин трималися на поверхні води. Трьох громадян України та громадянина РФ, які весь час трималися однією групою, підняли на борт рятувального судна, де їм одразу була надана необхідна медична допомога.
Офіційно оприлюднено також список не знайдених на вчора членів екіпажу, серед яких і капітан Василь Воротинцев.
Штормовий сезон у Чорному морі розпочався трагедією. Фото з сайту zaman.com
Та стихії виявилося замало цих жертв. У ході пошуків суховантажу «Волго-Балт 199» загинули троє рятувальників, повідомив Reuters. Рятувальна шлюпка врізалася в скелі. Троє рятувальників пропали безвісти. Крім того, загинув місцевий рибалка, який допомагав екіпажу катера.
Із цього району Чорного моря надійшов сигнал про те, що зазнало аварії інше судно, на борту якого перебувають 14 осіб. У нього вийшло з ладу рульове управління, проте направити рятувальників до нього неможливо в умовах шторму, який «скасував» у протоці Босфор поромне сполучення.
Чому бажають попутного вітру і сім футів під кілем? Відомо, що майже шість тисяч років до нашої ери на Нілі вже знали вітрило. Однак довго воно було примітивним. А тому судна мусили в разі зустрічного вітру ставати на якір і чекати, доки вітер стане попутним. Ця обставина змушувала кораблі триматися поблизу берегів і цуратися відкритого моря. А оскільки осадка кораблів того періоду не перевищувала двох метрів, керманичі намагалися мати під кілем не менше 7 футів (приблизно 2,1 м), щоб навіть на хвилі їх не вдаряло об грунт. Звідси, мабуть, і походить добре побажання: «Попутного вітру і сім футів під кілем». Та, на жаль, вітер не завжди буває попутним, а коли його швидкість зростає, це призводить до біди.
ОФІЦІЙНО
Прем’єр-міністр України Микола Азаров доручив Міністерству закордонних справ, Міністерству надзвичайних ситуацій приєднатися до пошуків українських моряків, які перебували на суховантажному судні, що затонуло біля берегів Туреччини, з можливістю залучення необхідних українських відомств.
Глава уряду зазначив: українські сили і засоби мають бути готові у разі потреби сприяти пошукам, наданню медичної, матеріальної та інших видів допомоги.